Prehod iz 11-32 / 42-34-24 na 12x1 - kaj lahko pričakujem?

Objavljeno od Zizo, 16. Apr 2024 v Kolesarska tabla

, urejeno od Zizo na 16. Apr 2024






Trenutno imam v lasti starejše Merida gorsko kolo (26") z gonilko 11-32T ter zadnjim verižnikom 42-34-24T, katerega želim zamenjati z nekaj v tem rangu (gonilka 32T / verižnik 11-50T, 29"): https://www.scott-sports.com/nl/en/product/scott-scale-970-red-eu-bike?article=290187006

Zanima me, kaj lahko pričakujem glede prenosov? namreč kolo 80% uporabljam po ravnem (asfalt) in mi trenutni prenosi zelo odgovarjajo, saj se ni problema voziti tudi nad 25 km/h. Nekje sem slišal, da z temi novimi 12x1 prenosi temu ni tako in da je vse skupaj precej podrejeno vzponom, je to res?


Ali bi bilo mogoče bolje vzeti nekaj z "klasičnimi prenosi" 11-36T / 40/30/22T (je že kar težko dobiti). Je pa čist drug rang kolesa, vem:
https://www.velo.si/fuji-nevada-29-3_0-ltd-oranzno


Kar se tiče teže je moje trenutno kolo težko cca 13kg, podobno ciljam tudi za novega. Specialka odpade (zaradi problemov z hrbetnico).






Meni pri 1x12 hitro zmanjka na ravnem pri hitrosti. Čeprav ne bi menjal nikoli nazaj...
ja, ravno tega se bojim, ker imam podoben feedback od kolega. Pravi da je 25 km/h skoraj max. kar lahko doseže po ravnem.

A je vsaj za vzpone očitna razlika? 
Ta pogovor je zavil v napačno smer že v štartu.
Ja lahko greš 40 km/h s sodobnim MTB-jem, jaz grem določene odseke, da ne omenjamo kako gre to hitro na dirkah saj sprintajo v cilj z veliko hitrostjo.
Da bi ga pa stalno vozil po asfaltu? Za to pač ni bil ustvarjen... Lahko pa mu premontiraš gume na bolj cestno varianto.

ok, mogoče bi bilo bolj na mestu vprašanje ali bom z gonilko 32T / zadnjim verižnikom 11-50T po ravnini (asfalt) težje dosegel hitrost 30km/h kot z gonilko 11-32T ter zadnjim verižnikom 42-34-24T?

Ali je mogoče nekako preračunati kombinacije če se približno prekrivajo?   Teža kolesa in gume sta v obeh primerih podoben rang.


v kolikor bi bila občutna razlika, bi pač razmislil o alternativah. 
Nimam izkušnje z tem, ampak... Zamenjati original 32T na gonilki z 42T na 1x12 sistemu? Bo bolj primerno za hitrost kot za uspone, ampak še vedno uporabno za uspone na asfaltu in dokaj podobno starem 3X9 sistemu (na kateremu na asfaltu zagotovo ne uporabljate sprednji 24T u kombinaciji z zadnjim 32T). Verjetno bo treba dodati nekaj členov na verigo?
V dobrem servisu/trgovini bodo zagotovo imali rešitev.

Se opravičujem na moji slovenščini.
, urejeno od Sb92 na 29. Apr 2024


Mojster že dvakrat si napačno omenil
"Gonilko 11-32T in zadnje verižnike 42-34-24T".
Namreč gonilka je 42-34-24 a zadnji verižniki so 11-32 ali ti imas zadaj samo 3 prestave?
Glede težavnosti bo razlika med tvojo srednjo šajbo 34-11 in novo 32-11 (3.090 / 2.909) se pravi najtežja prestava po novem bo nekje kot tvoja trenutna srednja šajba na gonilki in najtežja zadaj
Primer: trenutno imas 3x9  po novem 1x12.
2x9 = 1x12 bo enako.
Se pravi pelji se v 2x9 trenutni in sam boš videl boš kako bo po novem v najtežji. 
Bo pa precej razlike, pa še za cesto ne svetujem nikakor gorsko kolo, raje vidi kakšen treking ali cestno z ravnim krmilom.
Upam da sem pomagal. L.p


Sam se strinjam z uporabnikom antihrist - najlažja rešitev je večji sprednji zobnik, ni pa potrebe po 42T zobniku na gonilki, saj ob prehodu na 29" kolo že pri 36 ali 38T pokrije praktično isti rang prestav.

Prestavna razmerja se na kolesih računajo v gear inches (prestavnih palcih?) in na 26" kolesu s trenutno konfiguracijo dobite rang od 19,3 do 98,3 GI.
Če kupite 29" kolo z 32-zobno gonilko in 10-51 Shimano kaseto, bo manjši primanjkljaj v višjih prestavah, ampak če zobnik na gonilki zamenjate s 36 (kar bi večina okvirjev morala zdržati), pridete na rang od 19,3 do 98,4 GI. Če res vozite večinoma po ravnem, bi osebno šel za eno velikost zobnika gonilke gor, torej na 38T, ker ostane potem malo več fleksibilnosti v "dobrih" preskokih med prestavami.

Torej: predelava vas bo stala nekje do 100€ in izgubili boste res lahka razmerja, je pa za vaš primer uporabe ena od boljših opcij. Najlažje pa se za vse to dogovorite na kakem dobrem servisu.

Taka kombinacija ni nič novega, saj je lani cestna ekipa Jumbo Visma podobno zadevo vozila na nekaterih svojih kolesih za vzpone - 1x12 s 42 ali 44T gonilko in "gravel" kaseto (ne spomnim se točne velikosti, je pa bila mislim da 10-46). Na tem kolesu je Roglič tudi zmagal Giro, saj ga je odpeljal na Višarje (po mojem mnenju so takrat naredili napako, saj bi se padcu verige zelo verjetno izognili, če bi namestili enega od menjalnikov za gorska kolesa, ki imajo zelo močno sklopko, namesto cestnega menjalnika - se je pa kljub temu zanj dobro izšlo).
Za komentiranje te objave se prosimo prijavite ali registrirajte
Samo prijavljeni uporabniki lahko odgovarjajo na teme.