Kaj moramo paziti pri nakupu rabljenega kolesa?

Če nam primanjkuje denarja za nakup novega kolesa se običajno odločimo za nakup rabljenega. Ko si izberemo kolo, ki odgovarja našim zahtevam in finančnemu stanju, obvezno preverimo ceno novega kolesa ter cene podobnih koles na trgu rabljenih koles.
Pred samim »skokom« v nakup od prodajalca obvezno zahtevamo originalni račun od nakupa kolesa!
Pri nakupu rabljenega kolesa imamo velikokrat možnost, da lahko kupimo »mačka v žaklju«. Da bi se temu izognili je najbolje, da na ogled rabljenega kolesa s seboj vzamemo prijatelja, ki se na kolesa spozna. Če te možnosti nimamo, je najbolje, da pri ogledu kolesa sami preverimo naslednje točke:

OKVIR: če je le mogoče, ne kupujemo okvirja starejšega od 5 let. Pri tej starosti se materiali utrudijo, zato imamo posledično več možnosti, da okvir poči. Umazanija ter nalepke na kolesu nam lahko zakrijejo morebitne napake na okviru (vdolbine, razpoke…)

VZMETENJE: opravimo zunanji pregled stanja vzmetenja. Pozorni smo na morebitno puščanje olja. Priporočljivo je, da s kolesom naredite kratko testno vožnjo in tako kvaliteto vzmetenja preverite tudi v praksi.

ZAVORE: pri zavorah preverimo, da nikjer ne pušča zavorno olje (ročka, čeljust). Če pogledamo v zavorno čeljust lahko vidimo zavorne ploščice in preverimo koliko »mesa« je še na njih. Preverimo tudi, da ni zavorni disk slučajno zvit ali kako drugače poškodovan (dvignemo in zavrtimo kolo, ter opazujemo ali disk opleta).

LEŽAJI: pri preverjanju ležajev pazimo predvsem na njihovo zračnost (»luft«) ter na pokanje v njih. Posebej skrbno preverimo stanje krmilnega ležaja, pokanje pri pedaliranju pa kaže na napako v gonilnem ležaju ali pa v ležajih pedalov. Pozorni smo tudi na ležaje (ali puše) v raznih linkih, nihajkah…

MENJALNIK: preverimo zunanji izgled obeh menjalnikov- tukaj ciljam predvsem na zadnji menjalnik, da je povsem raven oziroma, da ni slučajno zvit… Samo delovanje menjalnikov nam bo najbolje pokazala testna vožnja. Preskakovanje prestav oz. težko prestavljanje je ponavadi znak slabo nastavljenega menjalnik ali pa kaže celo na obrabljene zobnike in verigo.

PLATIŠČI: platišči preverimo tako, da dvignemo kolo ter zavrtimo platišče. Kolo se mora vrteti brez opletanja! Pozorni smo tudi na fizične poškodbe platišč!

POTROŠNI MATERIAL: obrabljen potrošni material ne pomeni slabo vzdrževanega kolesa, nam pa lahko pomaga pri nižanju cene kolesa… Med potrošni material spadajo: pnevmatike, zavorne ploščice ali obloge, pletenice ter gripi. Pri uporabi gorskega kolesa se ponavadi poškodujejo tudi pedala.

Zgoraj napisana navodila nam kažejo na možnost tveganja in preprečitev le tega pri nakupu rabljenega kolesa.
Navodila v nobenem primeru ne zagotavljajo nakupa brez tveganja, ampak so vam pri tem le v pomoč!

15. januarja, 2020 21:23